Volger!!

vrijdag 7 maart 2014

Stage: Rekenspel

Hallo Allemaal,

Vandaag 2 berichten.

Mijn vorige bericht stond een kaart in maar ik vind dat ik nog iets moet laten zien.
Zoals vele weten doe ik de opleiding Onderwijsassistente.
Ik loop momenteel stage in groep 2-3.
Ik heb vorige periode voor school een rekenspel moeten maken(bordspel) Waarin ik de kinderen leerde rekenen en tellen t/m 20.
Natuurlijk kan ik dit niet zo van plak plak klaar:$
Ik vind het altijd leuk om er iets leuks van te maken!
Nou dat heb ik gedaan!
De kinderen zijn er laaiend enthousiast over en willen iedere keer het spel spelen!
Hier dan een foto!:

Het bordspel:



Ik heb hierop heel veel gebruik gemaakt van mijn hobby materiaal:
- Stempelafdrukjes o.a. van Magnolia
- Cijfers zijn ook stempels
- De gras sprietjes van Noor design.
- Wolkjes van Memory Box
- Schelpen van marianne design!

Nu nog de benodigheden:
De opdrachtkaartjes die erbij horen:


De kaartjes zelf heb ik gestanst met een mal van Marianne Design
- Anker en ster zijn ook van Marianne Design
- Schelp: Lea's Bilities
- Ijsje: Noor Design



En dan hebben we nog de spelregels lijst!
De pionnetjes die heb ik gemaakt van een wasknijper en een voetjespons 
en natuurlijk een dobbelsteen!
Ik vond het zelf superleuk om dit spel te maken.
Ik ben vandaag met een vriendin begonnen aan nog een bordspel alleen dan met letters!
Als die klaar is zal ik hem laten zien!

Vooral zo leuk om te zien hoe enthousiast die kinderen zijn!!
En zo rekenen ze toch maar op spelenderwijs.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen